Zemakte, přesunu to sem, co dodat?
Původní vlákno a reakce na...
viewtopic.php?p=408604#p408604
******
Už před potopením Taihó, na základě poznatků z bitvy o MIDWAY, byla nastolena otázka vhodných protipožárních opatření.
Uvažovanými protipožárními opatřeními bylo odstranění hořlavých materiálů a instalace kompletně vybaveného hasicího systému.
Byla vyvinuta nehořlavá barva, která však byla nedostatečná v přilnavosti a prevenci rzi, atd.
V důsledku vyřazení velkého počtu letadlových lodí z provozu v bitvě u Midway byl jako drastické protiopatření přijat bublinkový hasicí systém.
A pro hangár byl použit plynový hasicí systém s oxidem uhličitým, ale když byl hangár poškozen, došlo také k otevření otvorů, pak byl účinek systému malý.
Proto byl přijat bublinkový hasicí systém, který stříká bubliny mýdlové kapaliny...
******
TO PRO ZAJÍMAVOST. Nyní k jádru pudlu.
Saburo píše:Shinano rozhodně nešla ke dnu kvůli stejnému problému jako Taihó.
(snad možná akorát nezkušená posádka je spojuje)
Jj, kvalita protitorpédové ochrany u Taiho byla ve středolodí možná lepší než u Shinano.
Špatně navržený spoj mezi pancéřovým pásem na čáře ponoru (horní část trupu) a protitorpédovým výčnělkem pod vodou (v podstatě společný pro ostatní plavidla třídy Yamato).
Zemakt píše:Saburo, myslel jsem spíš kvalitu protitorpédové ochrany, obecně.
Zemakte, jako nevím podle čeho tak soudíš? Obecně měly válečné lodě hůře chráněné přídě a zádě. Kompromis mezi váhou a ochranou.
Ale středolodí, které je nejpodstatnější pro udržení lodě na hladině, mělo Taiho chráněné docela dobře.
Na rozdíl od třeba bitevních lodí z WW1, kde byl ochranný prostor užší. Nebo kde ho měla třída Yamato řešený vyboulením, a ještě horší strukturální pevností.

Podvodní ochrana TAIHO byla hodnocena jako odolnost proti 300 kg hlavici. Dvojitá 22 mm pancéřová přepážka byla asi 3 metry v plášti trupu uprostřed lodi. Nádrže na palivový olej o hloubce asi 1 m byly umístěny po obou stranách předních a zadních nádrží na avgas - letecké palivo, přičemž mezi nimi byl další vzduchový prostor.
To však nepřineslo požadovaný efekt. Rychle bylo zjištěno, že paluba výtahové šachty - přímo nad přední benzinovou nádrží - je protržená.
Zdroj:
https://www.armouredcarriers.com/japane ... ight-decks