Mi-24 Hind
Moderátor: Julesak
Celkem bylo vyrobeno v obou výrobních závodech (V Rostově na Donu se výraběly převážně exportní) bylo za 20 let vyrobeno dost přes 3000 - 3200 kusů Mi-24 všech verzí včetně exportních Mi-25 a Mi-35 (čísla se hodně různí a já sem se nikdy nazabýval tím je nějak ověřovat, to je na dlouho). Výroba skončila v roce 1989 (pak jen něco málo). Cca 700 jich bylo vyexportováno. V rusku jich zůstalo přes tisíc.
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/clanek_03.gif)
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/pfin500.gif)
Podle ruských zdrojů mají ruské vzdušné síly obdržet v letech 2011 až 2015 více jak 100 vrtulníků, těchto typů Mi 28, Ka 52 a Mi 8.
Ty Mi 40 se zavádějí nebo jak daleko je projekt? Ty by měly nahradit Mi 24? Spíš to vypadá jako transportní Puma.
![Obrázek](http://www.palba.cz/forumfoto/albums/userpics/11794/normal_raf_puma.jpg)
![Obrázek](http://www.palba.cz/forumfoto/albums/userpics/11794/normal_mi-40.jpg)
Ty Mi 40 se zavádějí nebo jak daleko je projekt? Ty by měly nahradit Mi 24? Spíš to vypadá jako transportní Puma.
![Obrázek](http://www.palba.cz/forumfoto/albums/userpics/11794/normal_raf_puma.jpg)
![Obrázek](http://www.palba.cz/forumfoto/albums/userpics/11794/normal_mi-40.jpg)
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/pfin500.gif)
"Will screw them hard, fast, and in an elegant manner."
Major General Haim Bar-Lev 1967
Mantra: Vyhlasovalo sa ze Hindy do roku 2015 nahradia Mi-28 a Ka-50/52, ako to dopadne nikto nevie. Hindy nepatria do stareho zeleza a koncepcia bojoveho/prepravneho vrtulnika nieje zla.
Tiez existuje prototyp Ka-60 ,teda ak neni par kusov v armade To je cisto prepravny chooper, ale ma aj slabsiu vyzbroj. Tiez uvidime ako to s nim dopadne.
Tiez existuje prototyp Ka-60 ,teda ak neni par kusov v armade To je cisto prepravny chooper, ale ma aj slabsiu vyzbroj. Tiez uvidime ako to s nim dopadne.
Dva prototypy, zatím je to u ledu, ale dá se předpokládat, že vrtulník podobné kategorie bude asi v zájmu, ale zatím je to asi o penězích.Sturmovik píše:Tiez existuje prototyp Ka-60...
Je těžké říct, jestli to bude projekt Ka-60, dost možná ale půjde o revizi, nebo novou soutěž, ale střední vrtulník, někde mezi ANSATem (cca 3t) a Mi-8 (cca 12t), to je Ka-60 (6t), shánět asi budou.Sturmovik píše:Tiez uvidime ako to s nim dopadne.
Mi-8 by měl v budoucnu nahradit Mi-38 z Kazaně, původní projekt Mila, Mi-40 už je asi mrtvola.
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/clanek_03.gif)
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/pfin500.gif)
O Ka-60 má MO RF stále vážny záujem , dokonca tento rok došlo k zintenzívneniu vývoja a skúšok / samozrejme továrenských / aj za prispenia peňazí od štátu . Celý projekt však naráža na závažný problém a tým je stále sa naťahujúci vývoj vhodných ruských motorov / RD-600 a VK-800 /
Výrobca to chce riešiť inštalovaním licenčne vyrábaných motorov / Taliansko / , alebo motormi vyvinutými a vyrobenými v spolupráci so zahraničnou motorárskou firmou / Francúzi /. Riešenie problému so zahraničím má na starosti f. Klimov.
S motormi pre vrtuľníky má Rusko dosť vážny problém, ktorý napríklad vyústil do precedensu v podobe tohto ročného zavádzania 6 tréningových vrtuľníkov ANSAT-U s kanadskými motormi Pratt & Whitney PW-207K.
Výrobca to chce riešiť inštalovaním licenčne vyrábaných motorov / Taliansko / , alebo motormi vyvinutými a vyrobenými v spolupráci so zahraničnou motorárskou firmou / Francúzi /. Riešenie problému so zahraničím má na starosti f. Klimov.
S motormi pre vrtuľníky má Rusko dosť vážny problém, ktorý napríklad vyústil do precedensu v podobe tohto ročného zavádzania 6 tréningových vrtuľníkov ANSAT-U s kanadskými motormi Pratt & Whitney PW-207K.
Problémy s motory pro vrtulníky má Rusko ještě větší, v podstatě žádné nevyrábí.rabo píše:S motormi pre vrtuľníky má Rusko dosť vážny problém, ktorý napríklad vyústil do precedensu v podobe tohto ročného zavádzania 6 tréningových vrtuľníkov ANSAT-U s kanadskými motormi Pratt & Whitney PW-207K.
Nevyústil v precedens. MO vrtulníky ANSAT odmítlo a kontrakt byl přesunut o rok na 2009 (už podruhé, původně to měl být rok 2007).
viz:
http://www.tatar-inform.ru/news/2008/07/07/122500/
http://gazeta.etatar.ru/news/view/9/33203
KVZ údajně splnil vše v zadání, byl nahrazen lyžový podvozek, testy prošla domácí avionika. Ovšem právě v motoru nikoli, motor vyráběný doma je podmínka. Jenže motory sou dodané z Kanady včetně jejich řízení jejich řízení.
Původní představy o dodávce domácích motorů jsou asi mimo, (peníze nedostal nikdo) a včil je varianta zahájení licenční výroby PW-207, ale osobně tomu neveřím.
Je to velký otazník nad celým kontraktem ANSAT-U pro MO.
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/clanek_03.gif)
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/pfin500.gif)
Našel jsem pěkně popsaný Mi-24A a přesně to sedí:
„Představ si vagón, přeříznutý vejpůl, se skleníkem vepředu, s vrtulí vzadu a posazeným na tříkolce.“ Konec citátu.
Když jsem tuhle verzi viděl poprvé, tak jsem ani nevěřil, že tohle byl předchůdce slavného MI-24D Hind.
![Obrázek](http://www.palba.cz/forumfoto/albums/userpics/11794/normal_Mi_24_1st_version.JPG)
Hind je myšleno jako laň nebo čeledín?
Podle mě je to ten druhý, pořádný dříč a žádná laňka. A to už mu je, jestli se nemýlím 40let.
„Představ si vagón, přeříznutý vejpůl, se skleníkem vepředu, s vrtulí vzadu a posazeným na tříkolce.“ Konec citátu.
Když jsem tuhle verzi viděl poprvé, tak jsem ani nevěřil, že tohle byl předchůdce slavného MI-24D Hind.
Hind je myšleno jako laň nebo čeledín?
Podle mě je to ten druhý, pořádný dříč a žádná laňka. A to už mu je, jestli se nemýlím 40let.
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/pfin500.gif)
"Will screw them hard, fast, and in an elegant manner."
Major General Haim Bar-Lev 1967
KVZ údajně splnil vše v zadání, byl nahrazen lyžový podvozek, testy prošla domácí avionika. Ovšem právě v motoru nikoli, motor vyráběný doma je podmínka. Jenže motory sou dodané z Kanady včetně jejich řízení jejich řízení.
Původní představy o dodávce domácích motorů jsou asi mimo, (peníze nedostal nikdo) a včil je varianta zahájení licenční výroby PW-207, ale osobně tomu neveřím.
Troška hlbšie som sa prehrabal v archívoch ruských tlačovín. Skutočne je kúpa 6 strojov naplánovaná na rok 2009. No čo, nemôžem si pamätať všetko. / podľa správ by štátne skúšky mali byť tento rok ukončené http://www.rosbalt.ru/2008/08/06/510666.html /. Necháme sa prekvapiť.
Zrušenie nákupu ANSATu U, by nič neriešilo.
Ruské VVS potrebujú moderný tréningový stroj a jediný vhodný a skoro hotový je ANSAT, žiadna vhodná konkurencia mu nevzniká.
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Na techniku typu BVP a OT alebo poľné opevnenia je riadená strela predsa len trochu drahá a veľkorážny guľomet 9A624 v montáži USPU-24 zasa slabý, neriadené rakety zasa pomerne málo presné, zvlášť s pôvodným jednoduchým kolimátorom pilota - a nie je ich veľa.
Na Mi-24VP sa skúšal aj kanón GŠ-23L v podobnom pohyblivom strelišti NPPU-24 (alebo 23?), ale príliš sa neosvedčil - je tam namontovaný príliš ďaleko vpredu, takže sily pri streľbe mali nepriaznivý vplyv na pilotáž (postavených cca 25 kusov). Rovnaký problém sa objavil pri skúškach 30mm kanónu 2A42 z BVP-2, ten sa nakoniec uplatnil na Mi-28 a Ka-50. V oboch prípadoch je upevnenie podstatne bližšie ťažisku stroja ako na Mi-24.
Aj kanón 9A623 na Mi-24 v montáži NPU-30 sa musel posunúť bližšie k ťažisku - vpredu byť nemohol, na pohyblivú montáž "niekde inde" nebolo miesto a je otázkou, ako by to vychádzalo hmotnostne - pohyblivá lafeta pre 9A623K by musela byť skutočne robustná - a teda aj ťažká, s výkonnými pohonmi. Montáž na bok trupu je v danej podobe dosť jasná improvizácia - ale na druhej strane sa podarilo namontovať kanón tak, aby sa nemuseli robiť rozsiahle zmeny v konštrukcii trupu vrtuľníku.
Montáž 30 mm kanónu 9A623K vyriešila predovšetkým problém účinnosti paľby na pozemnú techniku a tiež na poľné opevnenia (v Afganistane), v spojení s pomerne moderným zameriavačom pilota sa dosť výrazne zlepšila aj presnosť paľby (ako kanónom, tak neriadenými raketami i bombardovania).
Relevantné údaje o efektivite bojového použitia sa u rusov hľadajú len veľmi ťažko.
Na Mi-24VP sa skúšal aj kanón GŠ-23L v podobnom pohyblivom strelišti NPPU-24 (alebo 23?), ale príliš sa neosvedčil - je tam namontovaný príliš ďaleko vpredu, takže sily pri streľbe mali nepriaznivý vplyv na pilotáž (postavených cca 25 kusov). Rovnaký problém sa objavil pri skúškach 30mm kanónu 2A42 z BVP-2, ten sa nakoniec uplatnil na Mi-28 a Ka-50. V oboch prípadoch je upevnenie podstatne bližšie ťažisku stroja ako na Mi-24.
Aj kanón 9A623 na Mi-24 v montáži NPU-30 sa musel posunúť bližšie k ťažisku - vpredu byť nemohol, na pohyblivú montáž "niekde inde" nebolo miesto a je otázkou, ako by to vychádzalo hmotnostne - pohyblivá lafeta pre 9A623K by musela byť skutočne robustná - a teda aj ťažká, s výkonnými pohonmi. Montáž na bok trupu je v danej podobe dosť jasná improvizácia - ale na druhej strane sa podarilo namontovať kanón tak, aby sa nemuseli robiť rozsiahle zmeny v konštrukcii trupu vrtuľníku.
Montáž 30 mm kanónu 9A623K vyriešila predovšetkým problém účinnosti paľby na pozemnú techniku a tiež na poľné opevnenia (v Afganistane), v spojení s pomerne moderným zameriavačom pilota sa dosť výrazne zlepšila aj presnosť paľby (ako kanónom, tak neriadenými raketami i bombardovania).
Relevantné údaje o efektivite bojového použitia sa u rusov hľadajú len veľmi ťažko.
V časopise Areport vyšel velmi zajímavý článek o stavu vrtulníků MI-24 v českém, polském, slovenském a maďarském letectvu. Docela mě překvapilo, že jsme natom v porovnání s ostatními státy docela dobře.
http://www.army.cz/images/id_13001_1400 ... 5_2009.pdf
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
http://www.army.cz/images/id_13001_1400 ... 5_2009.pdf
Letem světem projíždím očima nové číslo Letecví a kosmonautika a co nečtu.
Nedostatek munice ráže 12,7mm, akutní nedostatek protitankových střel 9M114 (které se už ani nevyrábějí). Střelby se tedy vedou jen z Gš-23 a raketami S-5 a S-8. Cvičná Mi-24DU by měla být brzo vyřazena (chybí jí 150 hodin do konce životnosti)
A modernizace? Nejsou peníze všechno spolkly expediční Mi-171š. Pro Mi-24V se počítá se zástavbou repasovaných radiostanic původem z Mig-21MFN a integrací 20mm kanónů Plamen z L-159. Zkoušky by měly započít ještě letos
Nedostatek munice ráže 12,7mm, akutní nedostatek protitankových střel 9M114 (které se už ani nevyrábějí). Střelby se tedy vedou jen z Gš-23 a raketami S-5 a S-8. Cvičná Mi-24DU by měla být brzo vyřazena (chybí jí 150 hodin do konce životnosti)
A modernizace? Nejsou peníze všechno spolkly expediční Mi-171š. Pro Mi-24V se počítá se zástavbou repasovaných radiostanic původem z Mig-21MFN a integrací 20mm kanónů Plamen z L-159. Zkoušky by měly započít ještě letos
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/zasluhy_bronz.gif)
![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/10002/topic_03.gif)
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/sfin1200.gif)
PTŘS jsou našim Mi-24 celkem k ničemu. K expedičním misím se to využít nedá a na "domácí frontě" se to proti jakémukoli ze sousedů použít taky nedá - protože zaměřování jen přes IČ a raketami na drátě? To by moc dlouho nepřežilo. Ještě tak proti Rakousku, které nemá žádné pozemní PVO prostředky snad kromě MANPAD SAM. IMO je dnes vrtulník bez střeleckého RL v PT boji dost nepoužitelný