Mi-24 Hind
Moderátor: Julesak
Celkem bylo vyrobeno v obou výrobních závodech (V Rostově na Donu se výraběly převážně exportní) bylo za 20 let vyrobeno dost přes 3000 - 3200 kusů Mi-24 všech verzí včetně exportních Mi-25 a Mi-35 (čísla se hodně různí a já sem se nikdy nazabýval tím je nějak ověřovat, to je na dlouho). Výroba skončila v roce 1989 (pak jen něco málo). Cca 700 jich bylo vyexportováno. V rusku jich zůstalo přes tisíc.


Podle ruských zdrojů mají ruské vzdušné síly obdržet v letech 2011 až 2015 více jak 100 vrtulníků, těchto typů Mi 28, Ka 52 a Mi 8.
Ty Mi 40 se zavádějí nebo jak daleko je projekt? Ty by měly nahradit Mi 24? Spíš to vypadá jako transportní Puma.


Ty Mi 40 se zavádějí nebo jak daleko je projekt? Ty by měly nahradit Mi 24? Spíš to vypadá jako transportní Puma.



"Will screw them hard, fast, and in an elegant manner."
Major General Haim Bar-Lev 1967
Mantra: Vyhlasovalo sa ze Hindy do roku 2015 nahradia Mi-28 a Ka-50/52, ako to dopadne nikto nevie. Hindy nepatria do stareho zeleza a koncepcia bojoveho/prepravneho vrtulnika nieje zla.
Tiez existuje prototyp Ka-60 ,teda ak neni par kusov v armade To je cisto prepravny chooper, ale ma aj slabsiu vyzbroj. Tiez uvidime ako to s nim dopadne.
Tiez existuje prototyp Ka-60 ,teda ak neni par kusov v armade To je cisto prepravny chooper, ale ma aj slabsiu vyzbroj. Tiez uvidime ako to s nim dopadne.
Dva prototypy, zatím je to u ledu, ale dá se předpokládat, že vrtulník podobné kategorie bude asi v zájmu, ale zatím je to asi o penězích.Sturmovik píše:Tiez existuje prototyp Ka-60...
Je těžké říct, jestli to bude projekt Ka-60, dost možná ale půjde o revizi, nebo novou soutěž, ale střední vrtulník, někde mezi ANSATem (cca 3t) a Mi-8 (cca 12t), to je Ka-60 (6t), shánět asi budou.Sturmovik píše:Tiez uvidime ako to s nim dopadne.
Mi-8 by měl v budoucnu nahradit Mi-38 z Kazaně, původní projekt Mila, Mi-40 už je asi mrtvola.


O Ka-60 má MO RF stále vážny záujem , dokonca tento rok došlo k zintenzívneniu vývoja a skúšok / samozrejme továrenských / aj za prispenia peňazí od štátu . Celý projekt však naráža na závažný problém a tým je stále sa naťahujúci vývoj vhodných ruských motorov / RD-600 a VK-800 /
Výrobca to chce riešiť inštalovaním licenčne vyrábaných motorov / Taliansko / , alebo motormi vyvinutými a vyrobenými v spolupráci so zahraničnou motorárskou firmou / Francúzi /. Riešenie problému so zahraničím má na starosti f. Klimov.
S motormi pre vrtuľníky má Rusko dosť vážny problém, ktorý napríklad vyústil do precedensu v podobe tohto ročného zavádzania 6 tréningových vrtuľníkov ANSAT-U s kanadskými motormi Pratt & Whitney PW-207K.
Výrobca to chce riešiť inštalovaním licenčne vyrábaných motorov / Taliansko / , alebo motormi vyvinutými a vyrobenými v spolupráci so zahraničnou motorárskou firmou / Francúzi /. Riešenie problému so zahraničím má na starosti f. Klimov.
S motormi pre vrtuľníky má Rusko dosť vážny problém, ktorý napríklad vyústil do precedensu v podobe tohto ročného zavádzania 6 tréningových vrtuľníkov ANSAT-U s kanadskými motormi Pratt & Whitney PW-207K.
Problémy s motory pro vrtulníky má Rusko ještě větší, v podstatě žádné nevyrábí.rabo píše:S motormi pre vrtuľníky má Rusko dosť vážny problém, ktorý napríklad vyústil do precedensu v podobe tohto ročného zavádzania 6 tréningových vrtuľníkov ANSAT-U s kanadskými motormi Pratt & Whitney PW-207K.
Nevyústil v precedens. MO vrtulníky ANSAT odmítlo a kontrakt byl přesunut o rok na 2009 (už podruhé, původně to měl být rok 2007).
viz:
http://www.tatar-inform.ru/news/2008/07/07/122500/
http://gazeta.etatar.ru/news/view/9/33203
KVZ údajně splnil vše v zadání, byl nahrazen lyžový podvozek, testy prošla domácí avionika. Ovšem právě v motoru nikoli, motor vyráběný doma je podmínka. Jenže motory sou dodané z Kanady včetně jejich řízení jejich řízení.
Původní představy o dodávce domácích motorů jsou asi mimo, (peníze nedostal nikdo) a včil je varianta zahájení licenční výroby PW-207, ale osobně tomu neveřím.
Je to velký otazník nad celým kontraktem ANSAT-U pro MO.


Našel jsem pěkně popsaný Mi-24A a přesně to sedí:
„Představ si vagón, přeříznutý vejpůl, se skleníkem vepředu, s vrtulí vzadu a posazeným na tříkolce.“ Konec citátu.
Když jsem tuhle verzi viděl poprvé, tak jsem ani nevěřil, že tohle byl předchůdce slavného MI-24D Hind.

Hind je myšleno jako laň nebo čeledín?
Podle mě je to ten druhý, pořádný dříč a žádná laňka. A to už mu je, jestli se nemýlím 40let.
„Představ si vagón, přeříznutý vejpůl, se skleníkem vepředu, s vrtulí vzadu a posazeným na tříkolce.“ Konec citátu.
Když jsem tuhle verzi viděl poprvé, tak jsem ani nevěřil, že tohle byl předchůdce slavného MI-24D Hind.
Hind je myšleno jako laň nebo čeledín?
Podle mě je to ten druhý, pořádný dříč a žádná laňka. A to už mu je, jestli se nemýlím 40let.

"Will screw them hard, fast, and in an elegant manner."
Major General Haim Bar-Lev 1967
KVZ údajně splnil vše v zadání, byl nahrazen lyžový podvozek, testy prošla domácí avionika. Ovšem právě v motoru nikoli, motor vyráběný doma je podmínka. Jenže motory sou dodané z Kanady včetně jejich řízení jejich řízení.
Původní představy o dodávce domácích motorů jsou asi mimo, (peníze nedostal nikdo) a včil je varianta zahájení licenční výroby PW-207, ale osobně tomu neveřím.
Troška hlbšie som sa prehrabal v archívoch ruských tlačovín. Skutočne je kúpa 6 strojov naplánovaná na rok 2009. No čo, nemôžem si pamätať všetko. / podľa správ by štátne skúšky mali byť tento rok ukončené http://www.rosbalt.ru/2008/08/06/510666.html /. Necháme sa prekvapiť.
Zrušenie nákupu ANSATu U, by nič neriešilo.
Ruské VVS potrebujú moderný tréningový stroj a jediný vhodný a skoro hotový je ANSAT, žiadna vhodná konkurencia mu nevzniká.
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Na techniku typu BVP a OT alebo poľné opevnenia je riadená strela predsa len trochu drahá a veľkorážny guľomet 9A624 v montáži USPU-24 zasa slabý, neriadené rakety zasa pomerne málo presné, zvlášť s pôvodným jednoduchým kolimátorom pilota - a nie je ich veľa.
Na Mi-24VP sa skúšal aj kanón GŠ-23L v podobnom pohyblivom strelišti NPPU-24 (alebo 23?), ale príliš sa neosvedčil - je tam namontovaný príliš ďaleko vpredu, takže sily pri streľbe mali nepriaznivý vplyv na pilotáž (postavených cca 25 kusov). Rovnaký problém sa objavil pri skúškach 30mm kanónu 2A42 z BVP-2, ten sa nakoniec uplatnil na Mi-28 a Ka-50. V oboch prípadoch je upevnenie podstatne bližšie ťažisku stroja ako na Mi-24.
Aj kanón 9A623 na Mi-24 v montáži NPU-30 sa musel posunúť bližšie k ťažisku - vpredu byť nemohol, na pohyblivú montáž "niekde inde" nebolo miesto a je otázkou, ako by to vychádzalo hmotnostne - pohyblivá lafeta pre 9A623K by musela byť skutočne robustná - a teda aj ťažká, s výkonnými pohonmi. Montáž na bok trupu je v danej podobe dosť jasná improvizácia - ale na druhej strane sa podarilo namontovať kanón tak, aby sa nemuseli robiť rozsiahle zmeny v konštrukcii trupu vrtuľníku.
Montáž 30 mm kanónu 9A623K vyriešila predovšetkým problém účinnosti paľby na pozemnú techniku a tiež na poľné opevnenia (v Afganistane), v spojení s pomerne moderným zameriavačom pilota sa dosť výrazne zlepšila aj presnosť paľby (ako kanónom, tak neriadenými raketami i bombardovania).
Relevantné údaje o efektivite bojového použitia sa u rusov hľadajú len veľmi ťažko.
Na Mi-24VP sa skúšal aj kanón GŠ-23L v podobnom pohyblivom strelišti NPPU-24 (alebo 23?), ale príliš sa neosvedčil - je tam namontovaný príliš ďaleko vpredu, takže sily pri streľbe mali nepriaznivý vplyv na pilotáž (postavených cca 25 kusov). Rovnaký problém sa objavil pri skúškach 30mm kanónu 2A42 z BVP-2, ten sa nakoniec uplatnil na Mi-28 a Ka-50. V oboch prípadoch je upevnenie podstatne bližšie ťažisku stroja ako na Mi-24.
Aj kanón 9A623 na Mi-24 v montáži NPU-30 sa musel posunúť bližšie k ťažisku - vpredu byť nemohol, na pohyblivú montáž "niekde inde" nebolo miesto a je otázkou, ako by to vychádzalo hmotnostne - pohyblivá lafeta pre 9A623K by musela byť skutočne robustná - a teda aj ťažká, s výkonnými pohonmi. Montáž na bok trupu je v danej podobe dosť jasná improvizácia - ale na druhej strane sa podarilo namontovať kanón tak, aby sa nemuseli robiť rozsiahle zmeny v konštrukcii trupu vrtuľníku.
Montáž 30 mm kanónu 9A623K vyriešila predovšetkým problém účinnosti paľby na pozemnú techniku a tiež na poľné opevnenia (v Afganistane), v spojení s pomerne moderným zameriavačom pilota sa dosť výrazne zlepšila aj presnosť paľby (ako kanónom, tak neriadenými raketami i bombardovania).
Relevantné údaje o efektivite bojového použitia sa u rusov hľadajú len veľmi ťažko.
V časopise Areport vyšel velmi zajímavý článek o stavu vrtulníků MI-24 v českém, polském, slovenském a maďarském letectvu. Docela mě překvapilo, že jsme natom v porovnání s ostatními státy docela dobře.
http://www.army.cz/images/id_13001_1400 ... 5_2009.pdf

http://www.army.cz/images/id_13001_1400 ... 5_2009.pdf
Letem světem projíždím očima nové číslo Letecví a kosmonautika a co nečtu.
Nedostatek munice ráže 12,7mm, akutní nedostatek protitankových střel 9M114 (které se už ani nevyrábějí). Střelby se tedy vedou jen z Gš-23 a raketami S-5 a S-8. Cvičná Mi-24DU by měla být brzo vyřazena (chybí jí 150 hodin do konce životnosti)
A modernizace? Nejsou peníze všechno spolkly expediční Mi-171š. Pro Mi-24V se počítá se zástavbou repasovaných radiostanic původem z Mig-21MFN a integrací 20mm kanónů Plamen z L-159. Zkoušky by měly započít ještě letos
Nedostatek munice ráže 12,7mm, akutní nedostatek protitankových střel 9M114 (které se už ani nevyrábějí). Střelby se tedy vedou jen z Gš-23 a raketami S-5 a S-8. Cvičná Mi-24DU by měla být brzo vyřazena (chybí jí 150 hodin do konce životnosti)
A modernizace? Nejsou peníze všechno spolkly expediční Mi-171š. Pro Mi-24V se počítá se zástavbou repasovaných radiostanic původem z Mig-21MFN a integrací 20mm kanónů Plamen z L-159. Zkoušky by měly započít ještě letos



PTŘS jsou našim Mi-24 celkem k ničemu. K expedičním misím se to využít nedá a na "domácí frontě" se to proti jakémukoli ze sousedů použít taky nedá - protože zaměřování jen přes IČ a raketami na drátě? To by moc dlouho nepřežilo. Ještě tak proti Rakousku, které nemá žádné pozemní PVO prostředky snad kromě MANPAD SAM. IMO je dnes vrtulník bez střeleckého RL v PT boji dost nepoužitelný