JLTV je vozidlo určené hlavne pre špeciálov, výsadkárov a prieskum. Tých netreba veľa v OSSR, 160 bude až dosť.Danik píše: ↑24/10/2024, 01:43Jestli potřebují obecnou mobilitu a zároveň palebnou sílu pro lehké útvary, tak JLTV s CROWS je fajn volba, která má jedno velké ale. I pokud se zvolí JLTV s věží pro střelce (trochu by se tím i ušetřilo), pořád je kapacita vozidla 5 osob. Takže prvek co bude sesedat má 3 lidi... No... to není moc. Právě AČR už za roky užívání LOV50B (Iveco LMV s protectorem) zjistila v rámci užívání zejména u 44.lmopr, že je to prostě málo, a Ukrajina tohle jen potvrzuje, roj o 3 lidech venku moc nevydrží, z celé čety takových vozidel máš venku pro řekněme CQB jen 12 lidí. To je jedno dnešní mariňácké družstvo...
Tudíž pro mobilitu většího počtu osob jsou pak lepší buď tyto "mastodonty" jak se to zde nazývá, kde z Patriotu sesedne 6 osob, nebo jak říkáš už 6x6 (ať už Titus, Tadeas, Patria, co se bude OSSR nejvíce pozdávat), či dokonce 8x8 (koukám se na Německo, Švédsko a Nizozemsko, kde 8x8 APC se zbraňovou stanicí 12,7mm nebo 40mm AGL jsou stavebním kamenem "lehké" motorizované/mechanizované pěchoty)
Celý problém výberu je v tom, že OSSR plánovala jedným typom obrneného 4x4 poriešiť všetko - prieskumné vozidlo, špecializované účely ako REB a mobilitu vojakov v bojovej zóne. A to sa dá maximálne s kompromisným riešením - orezanie niektorých schopností, slabšia nosnosť alebo niekedy prílišná hmotnosť. Ako švajčiarsky nôž.
Aby sa nakupovali do armády domáce kompromisné vozidlá vo veľkých počtoch, len aby sa spnili sny smeráckeho donora alebo aby sa u nás platili dane, na to zvysoka kašlem. Minimálne dva vozidlá (optimálne tri) musia byť na všetky spôsobilosti, ktoré OSSR chce.