
Pokud by to nebylo pospolu, tak vznikne podobný paskvil jako NEMO. Hlaveň by se musela vracet do určité polohy.
Neviem kde vidíš, že to odmietol Strnad, písané je, že to odmietla ZŤS Špecial. Naopak Strnad to zrejme chcel pretlačiť, ale narazil na možnosti podvozku a možno aj iné obmedzenia, tak to nakoniec dajú na odvozok 6x6 podobný Titusu (aspoň podľa renderu) aby bol aj vlk sýty aj ovca celá. Max. hmotnosť 22 ton u Pandura a 32 ton pri Patrii je trošku rozdiel, nemyslíš?skelet píše: ↑18/2/2024, 11:41 Mikojan: u Panduru to není o nosnosti podvozku, ale o tom, že danou koncepci na klasické kolové OT/BVP prostě nedáš. Musel bys de facto udělat to samé co kdysi se udělalo u PRAM-S. Minomet s mizerným odměrem. Svého času tady někdo takovou malůvku dával. Tuším, že to byl tomas.kotnour.
Tak jako tak byla Strnadova snaha to dát na Pandur logická. Má podvozek, má zákazníky. Stejně tak bylo logické jeho odmítnutí.
Tak radšej nový podvozok, ako niečo z 80-tok.Pressburger píše: ↑18/2/2024, 14:02 Jedna vec mi nejde do hlavy.
Prečo nepoužili podvozkovú platformu Tatra vyrabanú na Slovensku a vlastnú kabinu od Matador Group ako napr. pri SpGH BIA 6×6 tj. využili vlastnícke práva k Tatram 815, ktoré boli vyvíjane a vyrábané na Slovensku napr. v Bánovciach![]()
Rýchlosť paľby je špičková, to je v pohode. Lenže k čomu ti to bude, keď konkurencia to má vyriešené aj do OT? Aj tí ostatní to môžu umiestniť takýmto spôsobom na nákladné auto, no majú výhodu multifunkčnosti. Aj o toto mi ide, nech to zase nie je endemit pre naše malé OSSR. Vyrobí sa určitý počet, peniaze skončia na správnych účtoch a tým to sklapne. Žiadna vízia do budúcnosti. Možno sa pár kusov niekde predá, možno nie. Vidím to ako zahodenú šancu špičkového produktu umiestniť sa na trhu.
Stačí si pozrieť začiatok vlákna, tam je celý projekt aj s cenami popísaný. Celkový rozpočet nejakých 488 tis.€, z toho 170 tis.€ ako dotácia MO SR.
Pýtal som sa preto, lebo tú kabínu ešte nikto nevidel a už by mala byť na BIE.
Dizajn je ok, ale toto je ešte upgrade TDV na podvozku Tatra a keďže Excalibur zastupuje Konštruktu v brazílskej súťaži, kde je BIA prihlásená, pochybujem, že by si CSG v prípade úspechu nechalo utiecť príležitosť na slušný zisk.Pressburger píše: ↑18/2/2024, 14:51 „Prípadných nových dodávateľov podvozkov nebudeme konkretizovať z dôvodu obchodného tajomstva, môžeme však uviesť, že jedným z výrobcov je čisto slovenská firma, ktorá nám navrhuje podvozok na mieru podľa našich požiadaviek. Vo všeobecnosti máme v projekte BIA záujem zapojiť čo najviac slovenských výrobcov a tým podporiť slovenský obranný priemysel, avšak niektoré komponenty sa na území SR jednoducho nevyrábajú. Ako významného dodávateľa môžeme spomenúť aspoň spoločnosť MATADOR Group, ktorá sa priamo podieľala na vývoji dizajnu,“ dodáva výrobca
zdroj: https://www.futurearmy.sk/2023/09/12/hu ... v-londyne/
Krok áno, ale Level 2 kabíny sa mi zdá byť málo. Preto sa mi to riešenie na náklaďaku nepozdáva.