
Ono dění kolem obrněných 4x4 je teď zajímavé sledovat v obou částech bývalé federace.
To viem, preto si myslím, že nákup a výroba tisícky OT4x4 do OSSR sú len sny Zorka Kollára .mikojan29 píše: ↑23/10/2024, 20:08Podľa informácií z výstavy FFF sa chystá Tadeas od TDV na predvádzačku na SK...aká náhoda![]()
Takže Boxer je také na kokos touhle logikou, dobré vědět...Juraj Tichý píše: ↑23/10/2024, 16:00 Jednoducho po daždi to malo problém prejsť terénom, lebo naše ilovite pôdy a 9t na nápravu. Je jedno akým výkonom ti bude motor krútiť prešmykujucimi kolesami.
Patriot II co začíná na 13,5 tunách má kapacitu 8 lidí... výrazně vyšší užitnou hmotnost. Motáš tu dohromady dvě kategorie vozidel, každá s trochu jinými možnostmi a designovou filozofií. Třeba Poláci z Autosanu jsou z té mašiny a jejích možností nadšení. Jednoduše záleží na potřebách/roli a podle toho se hodí jedna koncepce nebo druhá (platí i o Gerlachu a tom Izraelci)
Zajímavé, Šoltys byl s 4x4 815 na Dakaru ve 2022 šestý. A Poláci jsou tedy hádám labilní, když Waran prošel, zvláště s přihlédnutím k tomu, že polské testovací prostory jsou na písčité půdě, zejména HSW. A ti maníci z UAE teda taky ještě nezjistili, že na sypkém terénu to nefunguje. Ale tak, jsem rád, že tu už se to vše zřejmě prokouklo.
Jestli potřebují obecnou mobilitu a zároveň palebnou sílu pro lehké útvary, tak JLTV s CROWS je fajn volba, která má jedno velké ale. I pokud se zvolí JLTV s věží pro střelce (trochu by se tím i ušetřilo), pořád je kapacita vozidla 5 osob. Takže prvek co bude sesedat má 3 lidi... No... to není moc. Právě AČR už za roky užívání LOV50B (Iveco LMV s protectorem) zjistila v rámci užívání zejména u 44.lmopr, že je to prostě málo, a Ukrajina tohle jen potvrzuje, roj o 3 lidech venku moc nevydrží, z celé čety takových vozidel máš venku pro řekněme CQB jen 12 lidí. To je jedno dnešní mariňácké družstvo...
Ano, je.Danik píše: ↑24/10/2024, 00:51Takže Boxer je také na kokos touhle logikou, dobré vědět...Juraj Tichý píše: ↑23/10/2024, 16:00 Jednoducho po daždi to malo problém prejsť terénom, lebo naše ilovite pôdy a 9t na nápravu. Je jedno akým výkonom ti bude motor krútiť prešmykujucimi kolesami.![]()
STV kupila Kerametal? Napis o tom viac.Danik píše: ↑24/10/2024, 01:11Patriot II co začíná na 13,5 tunách má kapacitu 8 lidí... výrazně vyšší užitnou hmotnost. Motáš tu dohromady dvě kategorie vozidel, každá s trochu jinými možnostmi a designovou filozofií. Třeba Poláci z Autosanu jsou z té mašiny a jejích možností nadšení. Jednoduše záleží na potřebách/roli a podle toho se hodí jedna koncepce nebo druhá (platí i o Gerlachu a tom Izraelci)
Naživo jsem viděl oba, v obou jsem byl a oba jsem viděl jezdit, jen aby bylo jasno. A zrovna JLTV (z velké části vinnou řidiče) tolik dojem neudělalo, když šlo o překážky.
Mimochodem, JLTV pro AČR nabízelo STV (taky nabízeli MAN z nějakého důvodu), takže to, že tam nebude bakšiš bokem, zvláště když teď STV na SK koupilo Kerametal a zachytil jsem tu, že STV se snad také má ucházet či co. No, těší mě tvůj optimismus.
Áno budú výrazne lacnejšie, ak výroba bude prebiehať doma. Približne 40-50% z ceny produktu sa vráti v podobe daní a odvodov naspäť do štátneho rozpočtu. Pri nákupe z Ameriky peniaze len vyletia za hranice. Kým to bol dar ok, inak treba preferovať domácu výrobu.
Fyzike sú osobné preferencie ukradnuté.Danik píše: ↑24/10/2024, 00:51Takže Boxer je také na kokos touhle logikou, dobré vědět...Juraj Tichý píše: ↑23/10/2024, 16:00 Jednoducho po daždi to malo problém prejsť terénom, lebo naše ilovite pôdy a 9t na nápravu. Je jedno akým výkonom ti bude motor krútiť prešmykujucimi kolesami.![]()
Takže Patria AMV XP také, a ono i to JLTV se nejspíš sklouzne.Lynx píše: ↑24/10/2024, 08:06Ano, je.Danik píše: ↑24/10/2024, 00:51Takže Boxer je také na kokos touhle logikou, dobré vědět...Juraj Tichý píše: ↑23/10/2024, 16:00 Jednoducho po daždi to malo problém prejsť terénom, lebo naše ilovite pôdy a 9t na nápravu. Je jedno akým výkonom ti bude motor krútiť prešmykujucimi kolesami.![]()
Byla noc, Matador jsem myslelLynx píše: ↑24/10/2024, 08:07STV kupila Kerametal? Napis o tom viac.Danik píše: ↑24/10/2024, 01:11Patriot II co začíná na 13,5 tunách má kapacitu 8 lidí... výrazně vyšší užitnou hmotnost. Motáš tu dohromady dvě kategorie vozidel, každá s trochu jinými možnostmi a designovou filozofií. Třeba Poláci z Autosanu jsou z té mašiny a jejích možností nadšení. Jednoduše záleží na potřebách/roli a podle toho se hodí jedna koncepce nebo druhá (platí i o Gerlachu a tom Izraelci)
Naživo jsem viděl oba, v obou jsem byl a oba jsem viděl jezdit, jen aby bylo jasno. A zrovna JLTV (z velké části vinnou řidiče) tolik dojem neudělalo, když šlo o překážky.
Mimochodem, JLTV pro AČR nabízelo STV (taky nabízeli MAN z nějakého důvodu), takže to, že tam nebude bakšiš bokem, zvláště když teď STV na SK koupilo Kerametal a zachytil jsem tu, že STV se snad také má ucházet či co. No, těší mě tvůj optimismus.
Jestli to ono spíš nebude o tom, že všichni tihle výrobci tam posílají výrazně překopané podvozky, vyvinuté specificky pro Dakar, které v běžné nabídce nemají, zatímco Tatra tam posílá mašiny na sériovce. Nicméně ten velký rozdíl. Realizační tým a podpora. Tatrovka je malý hráč v automotive, co nemá finance a možnosti jako velcí hráči.Lynx píše: ↑24/10/2024, 08:15 Ad Dakar: poslednych X rokov vitazili klasicke kamiony s pevnymi napravami. Tatry si tiez neviedli zle, ale ani Kamaz, ani Iveco, ani MAN ruru nepouzivaju, tak mali kvoli zlej priechodnosti uviaznut na prvej dune. No nestalo sa tak. Zeby ta rura nebola az taky game changer?